شهید صــادق نــورالهــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید صــادق نــورالهــی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید صــادق نــورالهــی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام صادق نورالهی از شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : قربان علی
تاریخ تولد : 1348/07/01
تاریخ شهادت : 1367/05/01
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای امام زاده طاهر قراخیل قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت ترکش
محل شهادت : شلمچه
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

زندگی نامه شهید صادق نوراللهی

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۱ ق.ظ

تا جایی که در مقطعی از زمان، مسئول بسیج نوجوانان پایگاه ثارالله قراخیل برگزیده شد. ایشان در همین ایّام با بهره‌گیری از محضر درس دبیران گرامیش و با مطالعات و تحقیقات فراوانی که انجام داده بود خیلی زود راه خود را شناخت و انتخاب نمود دلبستگی وافری به نظام و انقلاب و مسئله‌ی ولایت فقیه داشت تا جایی که در فرازی از وصیت‌نامه این شهید می خوانیم ای امام، من همان‌قدر که مشتاق رفتن به جبهه‌های نبرد هستم مشتاق دیدن روی تو را دارم.

با این بینش عمیق و وسیع بود که ایشان در سال 1365 از طرف جهادسازندگی به جبهه‌های جنوب آبادان اعزام شد و بعد از 50 روز با آرامش خاطر به خانه عزیمت نمود. امّا این مدّت اندک حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نتوانست روح بلند او را ارضا کند لذا در تاریخ 15/6/1366 از طرف سپاه پاسداران به مدّت پنج ماه عازم جبهه‌های غرب و جنوب گردید و به یاری برادران عزیز رزمنده در این مناطق شتافت. در سال 1367 که مقارن با سال چهارم تحصیل ایشان در دبیرستان والفجر حاجیکلا بود امتحانات خرداد ماه را با موفقیت پشت‌سر گذراند و با اطمینان کامل در کنکور سراسری شرکت نمود اما بلافاصله بعد از امتحان کنکور برای سومین بار عازم جبهه‌های نبرد اهواز گردید و به فاصله چند روز قبل از امضای قطعنامه 598 و آتش‌بس بین ایران و عراق در تاریخ 1/5/1367 در عملیات مرصاد، شربت شهادت را نوشید و به همراه دو تن از هم‌رزمانش  به نام‌های شهید عباس رمضانی و شهید عیسی جعفری  به دیدار معشوق شتافت. یک هفته بعد از شهادت این 3 عزیز بزرگوار، جسدشان در تاریخ 8/5/1367 به روستای شهیدپرور قراخیل منتقل گردید و در گلستان شهدا‌ی امامزاده طاهر با شکوه و عظمت خاصّی به خاک سپرده شد.

 

۹۵/۰۵/۲۶ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی